Positivt tänkande

‎"Lots of people talk to animals.... Not very many listen, though.... That's the problem." Benjamin Hoff

Jag måste säga att Benjamin Hoff har satt punkt på pricka med den meningen.
Jag menar, det är så jag har fått göra nu, och vad jag gör annars.

Diva har faktiskt varit sjuk och extra krånglig nu efter löpet. Jag visste att något var fel, men när pratet om avlivning startade, så kunde jag faktiskt inte hålla mig. Jag började kolla på flera olika sjukdomar som kan ha orsakat detta men inget stämmer. Kan det bara vara att hon har varit extra krånglig?
Jag tog mig faktiskt akt och lyssnade till henne när jag satt med henne igår kväll och fick henne att äta. Ja, jag sätter mig brevid Diva vid hennes mat och vatten skål. Först får jag alltid kasta i en sån där ring i hennes mun, sen kan jag bara tappa på skålen när jag vill att hon ska äta. Hon vänder sig såklart mot mig flera gånger och då får hon faktiskt beröm och det triggar henne att äta mer. Och jag lyssnar till henne när hon äter. Jag märker när hon inte vill mer och då berömmer jag henne och går därifrån.

Imorse så var jag ute med henne och jag tittade på vart enda steg hon tog, var alltid uppmärksam. Det var en gång hon stanna upp, gnällde lite och vifta med svansen, örona bakåt. Då tog jag upp en pinne och då blev flygiga Diva igång! Återigen, jag lyssnade. Jag försökte få henne att äta efter vi hade vart ute. Jag satt till och med henne så jag inte hann äta nästan. Hon tog tre "dykningar" neråt i skålen sen var det nog. Blev lite skeptisk här...
Efter skolan köpte jag avmaskningsmedel som vi la i korv och la i hennes mat. Hon åt lite, men det var bara lite. Så jag satte mig ner med henne. Kastade i en korv i hennes mun som hon spottade ut. Hon gjorde så två gånger och sedan så höll jag den sluten i handen. Då började hon sniffa på handen ochtog sedan korven direkt ur min hand. Sedan åt hon och jag gav henne en massa beröm. Det ser ljust ut nu! Min älskade tös! <3

När vi sprang 2,5km så var jag helt inställd på att komma under 15 minuter. Jag hade min kompis Gustaf som "dragkrok" och han pushade mig genom hela slingan. Sa hela tiden "Bra Carro! Gött jobbat!" Och när han lämnade mig lite själv så tänkte jag exakt samma sak och pusha mig själv! Kom på 14.40 så nytt rekord! Men egentligen skulle jag ha kommit några sekunder innan men det räknades inte för att jag var 5 meter bortanför bordet dit man skulle. Segt. Gjorde sedan 70 sit ups och 50 armhävningar, jag är död!

Positivt tänkande är en viktig sak och numera tänker jag bara positivt! Jag ser positivt med Diva, eftersom jag vet att det kommer gå bra. Positivt tänkande ger positiva ändringar.

Nu ska jag ut med min älskade hund! 
puss,
//Caroline



K O M M E N T E R A :D

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0