Mina djur! - Yapp

Jag har då haft en hel del djur hemma hos mig som jag tänkte presentera för er. Jag har haft hundar, kanin, hamster, gerbiller.. Ett antal styckna! 

Den jag tänkte börja med först är Yapp! Han var den första hunden vi hade efter jag hade fötts. Vi hade honom endast i 1½ år och var bara fodervärd på honom som senare skulle bli ett köp om han inte klarade polisprovet (kommer till det.) 

Han var en renrasig schäfer, helt svart, hur gullig och underbar som helst MEN hade sina dåliga vanor. Han bet sönder HELA vår tapet i hallen och inte på tal om alla par skor han har ätit upp... Den hunden var OMÖJLIG. Men, han var också en riktigt trogen vän! När vi var vid min mormors och låtsasmorfars stuga i Dalsland så började han skälla mot en buske som var precis utanför dörren. Pappa dök in i busken och kollade men han såg inget. Lite senare så kom han backades in mot köket! Det var en jätteliten hall med toaletten mitt framför och sedan ingången till köket direkt. Och han skällde som tusan. Mamma och minlillebror Lucas var på toan och pappa gick till hallen och tog på sig skorna. Han går ut litegranna och så kommer jag, barfota i klänning och en orm sträcker sig efter min fot. Strax efter var jag i en stol på altanen precis utanför och så kommer hunden ut med ormen i munnen, huvudet halvt avbiten. Jag kommer ihåg att jag ropade på pappa pch så kom han runt hörnet med en spade i näven och ropade "HÅLL KÄFTEN!" och slog ormen på huvudet. Det låter hemskt, men man vet aldrig vad som kunde ha hänt. Han varnade oss. 

Pappa hade en såndär bitarm som han och Yapp ofta lekte med. Han var grym med den. Men sedan så fick han göra det där polisprovet, för att se om han var bra nog för polisen, och han klara det! Så han fick åka ifrån oss. Det här var väldigt längesedan. Förra året fick vi veta att han var 10år gammal, levde ett skönt och pensionerat liv och hade varit i Afghanistan och Kina och sökt miner! Hur coolt är inte det?! 

Har tyvärr ingen bild på honom på datan :( Saknar vårt lilla troll! <3

//Caroline

K O M M E N T E R A :D

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0