Ishockey!

Några vet, några vet inte att jag är ett hockey freak!

Yes, it's true! Jag följer elitserien och hejar på FBK - Färjestad som kommer från Karlstad. (Har lite bakgrund bakom det). Jag följer Tre Kronor när de är med i VM och så vidare och jag följer faktiskt NHL lite granna! I NHL hejar jag på Toronto Maple Leafs. Finns en bakgrund till det med!

Anledningen till att jag hejar på färjestad är för stolthet och för att de är grymma helt enkelt. Enda sedan jag var liten, vilket vill säga nyfödd så har jag varit färjestadfan! Jag pissade som bebis på mammas frölundatröja, jag älskade mitt gosedjur som såg ut som en varg och hade en lila tröja med en klubba. På klubban stod det Färjestad BK och jag har kvar den! Jag fick också ett sätt med vantar, mössa och halsduk med Lila/gult som det stod FBK på. Det var också så att min pappas morfar var en av de första som tog på sig en färjestadströja och gav sig ut på isen! Han var alltså med och grundade Färjestad - så det betyder en himla mycket för mig!
Toronto Maple Leafs har jag endast liiiite koll på. Kollar när jag kollar liksom. Det är endast för att snyggingen Jonas Gustavsson står där! Jonas Gustavsson a.k.a Monstret stod i Färjestad förut och gav Färjestad ett par grymma år. En gång räddade han sammanlagt över 1200 (tror jag) räddningar på tio minuter! Hur awesome är inte det? 

Puss,
//Caroline!


Mannen i mitten i nedersta raden är pappas morfar!

K O M M E N T E R A :D

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0