two peoples + love = fate & hjärnskakning!

"When will people learn that just because you can make something doesn’t mean you should?"
- Water For Elephants

Ungefär så känns det ibland. Håller på och läser boken Water For Elephants och den boken ger verkligen ett underbart djup i en. Den sätter sina spår. Hur som helst, så ska jag skriva en recension om den när jag är klar. Läser den självklart på engelska eftersom jag köpte den i Boston. 

De senaste dagarna har jag varit en aning slö. Det kan bero på att jag fick en hjärnskakning i tisdags och har inte fått se på TV eller data sen dess (men har ändå använt min iPod och telefon och så till Facebook). Jag red i allafall igår, då jag red Lucius. Det gick sådär. Han ville inte böja sig riktigt runt skänkeln och gick emot bettet en hel del på slutet. Fick iallafall galoppen så pass samlad så man kunde sitta ner. Traven var riktigt fin och han arbetade fint under sig. Det var bara på slutet allt stack iväg. Istället för att sitta och slita och hålla på med en hjärnskakning så arbetade jag honom i skritten och när han hade slappnat av började jag arbeta han i trav igen.


Idag var jag tillbaka i skolan. Vi började halv tio och då i fontin eftersom vi hade orientering. Jag och Ronia var inte med, delvis pga min hjärnskakning och Ronia sin nageltrång. Så vi satt och väntade med lärarna till de andra kom in. Lite roligt hade vi allt. Men det bästa var ändå att vakna upp bredvid Ronia efter en mysig kväll! <3

"When two people are meant to be together, they will be together. It's fate."
- Water For Elephant

And that my friends, is the truth because after all, life is the most spectacular show on earth.
, Caroline




K O M M E N T E R A :D

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0