Glad midsommar!

Den känslan, att känna sig fri, bara känna hur vinden drar sig runt ansiktet, hästens galoppgung, höra hästens flåsande och bara känna den känslan - det är livet.

Har varit inaktiv ett tag på grund av olika saker som har hänt runt omkring mig. Bestämde mig i alla fall igår för att ta tag i livet och göra det bästa av vad jag har kvar. Så jag tog mig hela vägen till Ellesbo och träffade Viktor. Vi gick upp till honom och pratad en MASSA för det behövdes verkligen. Sedan gjorde vi fruktsallad som lunch, hehe, nyttiga freaks som vi är :D Efter det så spelade vi lite fotboll och pratade lite mer. Kan ju säga att det VERKLIGEN behövdes, att ha någon att prata med, som fanns där och bara höll med en, bland annat om hur dum man är! Syskonkärlek där! :) 

Efter Viktor åkte jag till stallet! Tjatade till mig Toscane och konstigt nog gav mig Claes henne! LYCKA TILL TUSEN! Vi red iallafall ut en 20-30 minuter där vi mjuknade upp dem lite i skritt och trav. Där vi red fanns även höns, får och bisonoxar så när vi travade så var det superduperläskigt och man gick på helspänn. Men när vi kom in till den tora hopp paddocken så släppte allting. Vi fick rida exakt hur vi ville för att visa vad vi har lärt oss och så. Först jobbade jag Toscane aktivt i Trav så hon började använda bakvagnen mer, körde lite öppna på de lååånga långsidorna och sluta på kortsidan längst bort där det inte var läskigt. Jag körde också många volter runt hindrena som var där inne och kunde helt bara sådär göra en halt, framdelsvändning och trav. Hon lyssnade bra. Fast jag höll en gång för tok på mycket så det blev bakdelsvändning, haha. I galopparbetet så gjorde jag massa volter där jag kunde förstärka min yttersida så hon kunde sträcka ut den. Det gick kanoners! Det fanns även en ensam bom på långsidan så jag körde 10m volter i hörnet innan tills hon hade en takt i galoppen, kom in på bommen, gjorde en liten serpentin åt höger (vi kom i högervarvet) och sedan försökte mig på ett galoppombyte genom att göra en annan serpentin åt vänster. Det galoppombytet var så sjukt klockrent! Jag har aldrig lärt mig det utan har bara läst om hur man gör. Och Toscane gör oftast korsgalopp efter byten, men det här satt så klockrent. Lekte runt lite också och raceade på en långsidan. Den känslan just då, när det regnade men samtidigt så sken solen lite granna genom gråa moln, Toscanes flåsande och gung under sig - den känslan var fantastisk! Ett underbart avslut på sista ridlektionen på AJRK. 

såhär såg det ut typ. Galoppombytet vid svarta x;et och takten över det röda. Förlåt för den hemska målningen ;)
Idag är det midsommar och vi har vart på tjolöholms slott. Det var kallt! Är inte så speciellt taggad på att det är midsommar, menmen. Bjuder på några bilder på mig och Toscane (:
Pussen, Caroline










K O M M E N T E R A :D

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0