fridfullt

Det är en sån där dag, då jag tar allt lugnt, i min egna takt, låter tankarna ströva och bara finner ro.
Inte många vet om det, men när jag har min egna stund så sitter jag bara, andas, bara tänker positiva tankar, njuter av solen där ute och alla gröna blad.
Jag tog ut hunden förut och gick på en runda där solen sken starkt, och där skuggorna var av träden. Ute i skogen helt enkelt, och gud vad udnerbart det var. Gick i shorts, tshirt, det var lite kyligt men jag njöt. Jag gick sakta, väldigt länge tills vi kom fram till stora gräsmattan. Då gick jag in mot mitten, satte mig ner på gräset och njöt av solen. Sen kom Diva efter och la sig ner bredvid mig. Känslan av det fick mig att smälta en aning inombords. Jag hade med mig en borste så jag började borsta henne. Så vi satt där, jag och hunden, jag borsta henne i solen en tidig lördagmorgonen. Den känslan var riktig härlig. 

Satte mig sedan och pluggade. Vid halv elva gjorde jag det och pluggade fram till tre, sen var hjärnan helt slut! Kan förstå det lite, stackars hjärnan har varit igång i full rulle... Men sättet jag plugga på brukar jag aldrig göra. Jag pluggade i min egna takt, men med entusiasm. Typ som att få en häst att arbeta med bakbenen i kort trav. Då måste den arbeta och samla rätt rejält om den ska kunna gå i en rätt kort trav, och det var ungefär så jag gjorde idag. Aktivt, men lugnt. Har städat rummet, med en väldans entusiasm här också, och handlat i affären. Städat badrummet och gjort alla speglat rena. Allt för att våran amerikan ska kunna ha det trevligt hemma.
Det jag vill gå ut med är, stressa inte! En slags meditation någon gång kan funka, faktiskt! Ni kanske ser mig som en hippie när jag skrivet detta men jag blir glad och jag mår bra av att bara ta det lugnt, ta det i min egna takt och låta allting komma in och stanna där. Man behöver inte någon som får en att skratta åt en. Ibland kan man behöva någon vid sig men du måste tänka på att kunna släppa ut själv också. Positiva tankar, visualisering och bara njutning har varit min livsglädje idag. Ni borde testa det någon gång, det kan funka.

Puss,
//Caroline

En riktig äcklig gammal bild men den bjuds!
En 

K O M M E N T E R A :D

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0