Vissa Ryttare

Häromdagen satt jag och kollade på en lektion, och det första som en tjej började göra var att såga i hästens mun för att hon trodde att hästen skulle släppa och gå fint, inte faaan gjorde hästen det... Men hon fortsatte där, utan lirkning och tempoväxlingar med mera, fortsatte att såga i munnen och så. Alltså sådant gör mig bara förbannad !!

En annan tjej ryckte och drog i hästens mun. Hästen tyckte självklart inte om det och gjorde samma sak mot ryttaren. Alltså höll på med huvudet så hon tappade kontakt och så. Men det jävligaste var nog att ryttaren kollade på ridläraren, för att kolla ifall ridläraren kollade på henne, och det gjorde inte ridläraren, så hon satte igång med att dra och slita i hästens mun. Jävlar vad arg jag blev, jag ville fan bara skrika ut och säga till henne, men istället sa jag, "Lugnare händer". Hon hörde mig men lyssnade inte på mig ! Det där gör mig bara ännu argare !! 


En annan grej är att jag har kollat en blogg regelbundet och läs varenda inlägg och så. Jag insåg att hon bara tränar och tävlar med sin ponny, kanske lite uteritter ibland men ingenting mer... Hon liksom jobbar aldrig hästen från marken, och det är ju där som relationen växer sig starkare. Men det vet hon säkert inte.. Ifall hon inte har tid att rida kan hon ju ta ut hästen å longera eller så i 30 minuter. Går jättelätt att bara ta på träns å ta med hästen ut ju, inga problem ! -.-'

roniaekman


Jean Francois Pignon <3

K O M M E N T E R A :D
Namn: Frida Eriksson

Kika gärna in! - http://fridaeriiksson.webblogg.se =)

Fin blogg föresten!

2011-06-11 @ 19:59:56
URL: http://fridaeriiksson.webblogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0