Måste bara få säga detta!

Jag måste seriöst få skriva av mig lite….

Jag hatar verkligen de människor som sitter å sågar i hästens mun hela jävla tiden ! När jag red för inte så länge sedan var det en tjej som red med gruppen. Hon satt och såga i hästen heeeeela tiden. Jag var så himla nära på å skrika ut till henne å säga att man inte gör så. Hon tror själv att hon rider bra, att hon är bäst och hennes stil är sjukt bra. Men intefaan är den det ! Jag fattar seriöst inte hur hon kan tycka så, när egentligen alla i hela stallet tycker att hon rider skitdåligt och sågar i hästens mun. ÄNDÅ så ska hon göra det, och hon ska alltid rida lektion varje jävla dag, när hästarna behöver VILA ! Hon fattar det inte, och jag stör mig så in i helvete på det !

Hon sitter å tror att hon är bäst, är så jävla mallig av sig å hennes hoppteknik ska vi faan inte snacka om. USCH ! Nu känns det som om att jag är värsta braten här och tror att jag kan allt. Men det kan jag inte, jag vill lära mig mycket mycket mer, och satsar på hoppningen. Jag får seriöst en spyfärdig känsla när jag ser henne rida. Och det är så sssyyyyynnd om hennes häst. Han är gammal och ska egentligen gå i pension, även ifall han är lika aktiv och busig som en unghäst, så behöver han också vila !! Han ska egentligen bara beta och få gå massa mysiga skogsturer.

Sen så gjorde hon en massa ponnysparkar och verkligen jobbade hästen hon red på heeela tiden, och vi hade hopplektion !! Man ska inte jobba mellan hindren då, eller rycka å dra i munnen, eller ge ponnysparkar… Sånt existerar bara inte !!

Alltså shit, jag är jätteledsen för att jag skriver detta, men jag måste bara få ut det. Jag verkligen hatar när folk sågar i munnen på hästen och tror att man är bäst.


K O M M E N T E R A :D

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0