fredag den 13e..

Idag är det verkligen fredag den 13e! Dagen har varit soft, men långt ifrån bra.

Igår red jag i alla fall. Passar på att ursäkta mig för en skitdålig uppdatering. Ni vet, dramadramadramadrama... Back to ridningen, jag red Arnold! Fick egentligen Elmina med bytte till Arnold. Började redan från start att få fram honom och vi värmde upp på ett helt annat sätt. Från att skritta jättelänge och får dem att gå till handen till galopp. Det var en riktig härlig lektion iaf. Satt som en potatissäck på ryggen och använde magen hela tiden och Arnold praktiskt taget flög fram. Trampa under sig jättefint och använde bakbenen jättemycket. När vi körde öppna i högervarvet så sköt han ut vänsterbogen mot väggen och flyttade inte bakdelen. Men i vänstervarvet gick det mycket bättre. Jag var jättenöjd efter lektionen. Han var jätteduktig! :)

Efter vi hade gjort höpåsar och ställt in hästarna och så vidare, gick jag till Toscane. Jag satte mig ner först i hennes box och hon bara dök ner med huvudet och snusade överallt. Lekte med mitt hår och smutsa ner ridbyxorna. Vad jag har saknat hennes söta ansikte! Sen ställde jag mig upp och då dök huvudet ner i famnen på mig. Jag bara stod och klappade henne på pannan och ganaschen och hon bara slöt ögonen. älskade hästen. Sen kliade hon sig på boxdörren vid bakom örona. Så när hon kom tillbaka till min famn så klia jag henne där och då typ vred hon på huvudet i min famn, sötehästen! sedan så kramade jag om hennes ansikte och stod så hur länge som helst. Pussade massa på henne osv.. När jag skulle gå tittade hon snabbt ut genom boxdörren, nästan krascha in i boxen och så vände jag mig om och så titta hon på mig och gnäggade. Mitt hjärta smälte där en aning. Kommer sakna henne så! <3

Den här dagen var riktigt dålig. Vill inte ens skriva om den. Tack och hej. 

//Caroline

K O M M E N T E R A :D

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0