Water for Elephants!

Life is the most spectacular show on Earth.


Igår så var jag, Ronia och Emelia från stallet på bio!
Vi såg Water for Elephants som handlar om en student, Jacob Jankowski som spelas av Robert Pattinson som skulle ta sin veterinär examen. Strax efter han hade börjat med tentan får han reda på att hans föräldrar har dött i en bilolycka. Han mister sitt hus och känner ingen mening med någonting längre. Han hamnar sedan på ett cirkuståg som han först blir utmobbad på. Men sedan när han visar sig veta en del om djuren så blir han cirkusens veterinär. Han blir kär i direktörens (Christopher Waltz) fru (Reese Witherspoon) och får sedan ansvaret över elefanten Rosie (Tai som den egentligen heter). Direktören August är inte speciellt snäll mot elefanten men Jacob bryr sig en hel del om Rosie och märker sedan att den förstår polska (Jacob är polsk) och använder sig av polska för att elefanten ska kunna förstå dem. I filmens gång så händer det en hel del.

När jag såg filmen så kände jag sympati för Jacob hela tiden. I filmen var han otroligt godhjärtad, otroligt charmerande (otroligt snygg!!) och gjorde allt för djurens bästa. Först kunde jag inte förstå att det var Pattinson som dömde ut en häst och tog hand om elefanten och visste en hel del om den. Det var så overkligt att se efter hans roll som Edward i The Twilight Saga. 

Jag ger den helt klart 5/5! Den gav en riktig inblick på hur det var förr i tiden, vilka risker man tog, vad man gjorde för att överleva och framförallt, olika slags kärlekar! Helt klart sevärd!

Idag har jag faktiskt inte gjort så mycket! Har suttit och glassast mig i solen i timmar! Helt underbart. Har givetvis pluggat och passat Wictor med det. Har varit och kollat på när pappa fotat bebisfotografering och bara njutit av dagen. Känns som att det här kommer gå undan! Med skola och allt! Nästa söndag får jag besök från Amerika, nämligen av Aoife (Efa). Jag träffade henne i New York på Montessori Model United Nations. Annars bor hon i Boston dit jag ska om 24 dagar! Härligt värre! 

Ha en fortsatt trevlig dag, puss,
//Caroline '





K O M M E N T E R A :D

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0