Rubrik....

When people tell you nice things, stop shrugging them off as if they are nothing. The sincere compliments you receive are your jewels, - collect them in your heart, - they highlight the beauty of your being and empower you during challenging times. Never say 'oh, it's nothing' or shrug your shoulders when you hear a sincere compliment. Pause, breathe it in, and really feel its meaning.

---------------------------------------

Jag tycker alla borde tänka på det. Man säger liksom inte bara komplimanger för ingenting. Det gör man ju för att de betyder någonting. Är du söt, så är du söt. Det bara är så, även ifall du kanske inte är det i dina ögon så är du det i andras ögon. 

När jag var på fadderutbildning förra veckan tror jag, så skulle vi ta en lapp, som det stod ett namn på. I slutet av den dagen skulle man säga något fint å det man tycker om den personen. Alla tog en lapp i början och höll den för sig själv och så. Sen när dagen närmade sig slutet så skulle vi då säga saker om personen på lappen. Håkan fick min lapp, och han var sist med att "ta" en lapp, det fanns ju bara den kvar. Han sa fina saker om mig (mer tänker jag inte säga då det är "hemlighetsstämplat" så att säga). Men ibland undrar jag om det var Gud som valde att Håkan skulle få den lappen. Att det inte bara var en ren slump utan att det var Gud som bestämde det.. Jag är fortfarande inte helt hundra på om Gud finns, men jag tror att så småning om kommer jag få reda på det. När det är dags liksom... 

//roniaekman







Ni fick bara ett par bilder från min lilla fototid ^^

K O M M E N T E R A :D

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0