ridning = farligt!

Sen uppdatering jag vet!

Det var en sån hektiskt dag igår så det var sanslöst. Var upptagen och ute HELA tiden! Så nu skriver jag det här inlägget om igår och ikväll får ni ett om idag..

Igår så åkte jag in till kungälv för att möta bästa Paulina för att springa! :D Vi gick upp till fontin och bestämde oss för 5km. Vi sprang typ bara 2km av dem men gick resten i raskt tempo. När vi kom tillbaka stretchade vi och gjorde lite armhävningar och sit ups! Vi gick sedan till Munkegärde där hon bor från Fontin i raskt tempo med! När vi kom hem till henne gjorde vi mat och pratade och bara myste (: Sedan gick jag för att gå till Komarken och Ronia! Gick i rätt högt tempo och var där rätt snabbt. Åt lite senare sen hos dem innan vi åkte till stallet. Vi skulle rida ute men det blev kallt och mörkt jättefort :( Red iallafall Arnold.

Det var helt annorlunda att rida för Liz än för Claes. Hästen gick i alla fall jättefint, gjorde det jag bad om (för det mesta) och gjorde ställningarna jättefina. Galoppen är VÄLDIGT svår att hålla och för mig, lite svår att sitta i. Och då kom det fallet då jag försökte sätta mig ner och köra ett ledande tygeltag samtidigt. Hästen tappade fokusen, snubblade på frambenen och dök neråt. Nosryggen låg allvarligt talat ner mot marken och jag var påväg framåt samtidigt som att jag kände bakdelen hänga med efter mig. Jag vet inte hur, men på något vänster så får hästen upp ena frambenet och häver upp sig precis när bakdelen är påväg över honom själv. Det var väldigt läskigt och allt jag kunde göra när han kom upp var att klappa honom. Det var inte hans fel. Jobbade mycket med att driva från bakbenen till handen och det blev skitbra. Riktigt nöjd var jag i alla fall.
Var hemma strax efter halv elva och var helt slut! dagens träning blev sammanlagt:
  • 2km löpning + 8km raskt gående = 1 mil.
  • Sit ups
  • Armhävningar
  • Ridlektion - jobbade mycket med magen och ryggen.

Nu signar jag av, ska till stallet alldeles strax! Denna gången för vår älskade ridlärare, Claes! <3  
Puss,
//Caroline

Jag och Toscane på en Clear Round. Vi blev felfria (:

Det var på den tiden då jag använde säkerhetsväst.

K O M M E N T E R A :D

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0