bara sjukt...

... hur orättvisa kan dominera över rättvisan.

Idag i skolan diskuerades det lite snabbt om ett ämne med en specifik person. Den snabba konversation hettades upp rätt rejält men när jag tänker efter, den personen som fick ta emot skiten förtjänade det. Jag sade inget, jag satt bredvid (kunde dock inte hålla mig för skratt) men eftersom jag har fått skit på grund av den personen förut och gör mitt bästa för att "uppföra mig" och inte vara "the bad guy" som jag ansågs då, så höll jag det inne. 

Det roliga är, att jag får knappt något stöd från någon. Inte någon vuxen. Det är Ronia, eftersom hon är min "partner" och så är det några andra få i klassen, men ingen förstår riktigt. Jag försöker förgärves få fram mitt budskap men folk bara tittar förbi det. De ser det inte och då får jag ännu mer skit. Jag erkänner mina dumheter och misstag, men vafan, den personen är INTE helt oskyldig! Att inte hon får ta emot något är bara orättvist. Och inget stöd får man heller och ingen lyssnar, för då får man bara mer skit.

Vart är världen på väg? Avslutar här, är rätt död i kroppen efter ridningen. 
Puss,
//Caroline

K O M M E N T E R A :D

Skriv din kommentar:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig ?

Din e-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Bara din kommentar:

Trackback
RSS 2.0